Orang pergi sekolah ,saya pergi..........................


Hi,bosan gila kat rumah ni,sekejap turun bawah,pastu naik atas,turun bawah naik atas,blablablabla.

Semalam kan lepas bangun tidur,saya tak boleh buka mata.Perit sangat mata tu,lepas saya buat hal biasa la kan,saya tengok mata saya bengkak.Bukan SAKIT MATA ok!But,mak saya kata jangkitan kuman.

Tulah,menangis banyak sangat,lepas menangis ,lap mata dengan tangan,memang la kuman suka!
 Ok fine memang betul pun,sebab tulah saya tak pergi sekolah hari ni,so boring kot,kawan chat budak sebaya   adik aku je.Mimpi apa tak pergi sekolah.Dashyat.Setiap hari buka facebook kerja nak main game.Adik aku kan wall dia penuh dengan Miscrits.Game dia macam Digimon.

Aku sebenarnya ambil inisiatif(jalan terbaik)tak pergi sekolah.Dah dua hari mata aku merah.Sob sob.Tadi kan pergi klinik doktor tu kata mata aku tak teruk sangat,kena jangkitan kuman .Doktor kata ada bisul(jangan bayangkan sebesar besarnya FAHAM!!!)kecik je bawah kelopak mata.Kalau kat pipi,JERAWAT(eyh,kau ingat pipi kita ada jangkitan kuman ke?Tanya internet).Alhamdulillah tak BERJANGKIT ok!

Jadi aku dapat la Antibiotik segala pil ,yang aku tak suka.Ok ,terpaksa la telan.Antibiotik ,aku tergigit dan rasa dia ,PAHIT!Nasib baik aku tak muntah waktu tu jugak.Adik aku yang 5 tahun pun tampar pipi aku suruh aku telan.Adik aku ni kan ...= =Dahla sedap.

Mak aku suruh doktor bagi aku cuti sehari je.Tapi doktor Yusman bagi cuti 2  hari.Alamak,bosan la aku.= =.Doktor ni kan.Hek Eleh aku pergi la sekolah esok kalau aku dah sihat.Amin...Kalau tak sihat memang mampus = =

Rumah aku sunyi je tanpa abang aku.Takde suara yang suka usik aku hari hari.Takde lagi orang yang kata suara aku sumbang katak.Takde lagi yang membebel macam mak nenek nasihat aku tak couple ,kata dia MAKSIAT.Whatever la Muhammad Kashaf.Terima kasih nenek.Hahahah.

Ramai orang kata aku dengan abang aku ni adik beradik baik je.Kitorang gaduh jugak,tapi sekejap je lepas tu adegan salam and buat muka innocent terlebih .Takde scene mulut celupar,tarik rambut hempas pintu.Sebab tu lah aku sayang abang aku ♥ 

Cepatla balik nenek,huh.Aku pun nak ejek rambut kau tu.Hahaha.
Ok lah aku rasa terpanjang pula post ni.Bye bye!:) 



No comments: