Back to year 2010 (UPSR)



Apa yang aku rindu dengan 2010 ? Banyak kenangan yang aku dapat himpunkan dari 2010 .Fikiran tak matang lagi .Figura yang gemuk tembam sikit pun tak kisah .Sekarang baru menyesal .Eh ? Astagfirullahalazim ~ Hish Aisyah ni -.-

Kalau aku tak start belajar seminggu sebelum UPSR memang aku tak akan dapat 5a .Yepp babe .3a je memanjang .Sains ngan Math susah bebenor .Selalu dapat C .B pun B sipi -sipi .Seminggu sebelum UPSR memang aku struggle lah .Dengan bantuan wake-up call mak aku <3 Thanks mum .Thanks abah .

UPSR berlangsung macam biasa lah .Bm dengan bi memang ramai cepat siap .Math ummm math aku check banyak kali .Ada moment di mana aku menyesal tak belajar awal - awal .Hehe .Waktu tu aku menangis dekat meja exam aku .2 titik air mata je pun .Buat teruk :3 Sains ok .

Yang kelakarnya bila subjek terakhir kebanyakan ketuk pensel kuat - kuat dekat meja .Balik rumah jerit memanjang .MERDEKA ! MERDEKA ! Aku tak buat apa - apa pun .Honestly aku tak kenal internet waktu tu .Faham tak macam mana ? Haha , high 5 ! Aku kaki novel sampai ketagih .Jadi bila nak upsr aku stop terus baca novel .Kalau aku baca novel kadang - kadang sampai tak makan dan tak tidur .Memang obses novel .

Cikgu BM aku selalu tegur karangan fakta aku .Bunga - bunga novel katanya .Aku tersengih :3

Detik - detik keputusan UPSR 

Bergerak dengan berdebar - debar jantung nak meletup .Excited pun ada .Bila dalam bilik tu , lagilah berdebar .Cikgu suruh berzikir .Momentum weh , momentum .Anak kepada kawan abah berzikir sambil menangis .Dia memang berkaliber .Dah la pasang air-cond .Adoii , cikgu .

Cikgu umumkan 4a dulu .Memang tak ada nama aku .Aku nak memeriahkan lagi air terjun individu dah .Tertunduk - tunduk dan menyesal .Menyesal tak berguna .Tak berguna dah nak menangis , desis Siti Nur Aisyah .Kelas aku 2 orang 4a .Kelas aku bukan kelas pandai .Tapi masih ada yang dapat 4a tau .

Sampai lah golongan -golongan 5a yang dihormati .Eceh , dramatiknya .Aku dah menggigil .Nama aku tak ada pun .Aku dah putus harapan .Mungkin ini nasib aku .

" Siti Nur Aisyah bt.Zulkefle ! "

Aku tak hiraukan orang sekeliling aku .Aku menangis kegembiraan .Datang dan sambut slip aku .Betulke ? Berderet A atas slip aku .Memang tak percaya .Aku tak pernah yakin dengan diri sendiri .Fakta yeh .Cikgu Noredawati cakap tahniah .Aku tak berhenti - henti menangis .Takpe , sekarang ni nak menangis aku fikirkan kehodohan muka aku dulu -.- Ni dah kenapa .

Alhamdulillah , walaupun nama aku nama terakhir yang diumumkan , tapi aku bersyukur sangat .Malam tu juga parents aku hadiahkan notebook warna pink yang diorang janjikan .Bermulalah perkenalan aku dengan fb .Ayat skema , aduhhh .Malu malu .Aku hidup dalam kehidupan skema Siti Nur Aisyah .

:) Momentum yang paling bermakna .




No comments: