CONTEST : Kind Of Boy/Girl That Im Attracted To By Syeera Hrif



Join contest ni :)) 



Mestilah nak join contest , bukan saje-saje perah otak ni -___-


Ok meh aku nak berkongsi idea gila aku - characteristics lelaki yang aku suka *tutup muka * haha pfft termalu pulak den .Actually aku bukan cerewet sangat .Characteristic aku cuma dalam 5 je .Tapi sebab aku takde bekalan header yang mencukupi so this is the result 8)

1. lelaki yang sangat up to date menjadi pilihan :)
2. lelaki yang suka sangat berceramah tentang agama , yessssssssss 
3. dia yang suka melayan orang dengan cool , fulamak .
4. kalau boleh nak yang betul - betul menjaga penampilan .
5  Lelaki yang suara macho macho gitu ... kalau dengar dia baca al-quran hari - hari pun takpe :3 bahagia au
6.  dia kena ada blog :)) bukan wajib means maybe lepas kitorang ada relationship *pigi jauh kalau nak muntah* aku suruh dia buat blog 
7 . dia sangat kelakar bak mr bean .eh mr bean tu dah tahap melebih dah .kuikui .yang kelakar lah :D
8. kalau boleh dia mahir berkomunikasi dalam bahasa arab 
9. Lelaki bermata redupppppp !!! Beza mata redup dengan mata eyebag macam yang saya ada ni lain bezanya muahaha 
10. Lelaki baju lipat sampai ke siku *aum*
11 .Yang suka pakai seluar panjang .tak nak yang seksi macam pemain bola sepak *don't kill me*
12. Yang suka pakai baju lengan panjang , hesh asal terasa gatal dalam entri ni -.-
13. handwritingnye kemas dan stylo .saya punya handwriting pelik tau ...
14. left - handed . ni tak wajib .
15. Lelaki yang ada bakat menulis novel .Yang pandai mengarang 
16 . lelaki yang ada banyak idea .Mean kalau dia sekelas ngan aku ke , boleh la tanpa segan silu tiru dia dalam exam bm .Lol , macam tak betul aku sejak menapak ke characteristic yang ke 16 :p
17. Yang pandai gilo memujuk .Bukan memujuk rayu .Memujuk dengan cara yang kewl dan ada juga yang cair macam coklat .Lapar coklat lak grrr.
18. Yang tak terlalu kurus dan tak terlalu gemuk 
19. yang pandai math .boleh jadi cikgu math paling aku tak segan .
20. dia budak ogos .Lahir bulan ogos .More molek kalau dia lahir 3 Ogos .
21 . Umur dia boleh setahun lagi muda dari aku atau sebaya .
22. Suka cheese 
23 . Ada kemahiran memasakkkkk .Boleh aku kongsi resepi 
24 . terima aku seadanya .tengoklah aku macam mana dengan kawan rapat aku .semua kata aku gila .kalau dengan kawan biasa semua cakap aku pendiam .bila aku show true side aku nak buat terkejut lak .Hempuk kang .
25 . walaupun aku suka pink tapi aku tak nak yang suka warna pink .aku nak lelaki yang suka warna hijau atau biru :)
26. yang sukakan kucing .serius aku suka kucing .Baru setahun lepas suka kucing .Asrama mengubah aku jadi pencinta kucing :D
27. Bukan mata duitan .
28 . Pandai tangkap gambar .Mean pandai cari angle yang perfecto punya .Tangkap gambar aku sampai nampak hujung kain tudung lagi ! *krik krik*
29. Ada kemahiran reka cipta yang unggul 
30. lelaki yang sedikit gedik tapi seriusly nak 1% je gedik dia 
31. kawan facebook dia ada sorang je .aku .lol tak kisah kawan fb dia ada berapa 
32 . tak layan sangat perempuan .jeles aku dibuatnya orang yang sporting gila ni -.-
33. sombong 1% dengan perempuan lain .AKU BUKAN QUEEN CONTROL .
34. mahir menggunakan komputer
35 . bijak handle kemarahan dia 
36.  muka ada iras-iras Cody Simpson atau ada suara dia je pun takpe 0.0
37. Ada akaun  twitter .Tweetpemes pun takpe v.v 
38 . teguh pendirian .tak nak yang esok suka kucing lusa benci arnab .yeah lol 
39 . Nama dia tak terlalu panjang 
40. tak suka yang mengikis duit orang .
41. Gambar IC dia kena macho .Tak nak macam aku , serta merta muka aku jadi gelap .Walaupun muka aku tak cerah sangat
42. Tidur dalam posisi yang sopan 
43. Hafal sifir dan perfect square .Dari sifir 1 sampai sifir 100 kalau boleh 
44. Suka kanak - kanak dan jarang gaduh dengan adik sendiri 
45. Pandai ambil hati aku 
46. Dia tau baca hati aku dan gua punya body language !
47. Suka baca novel :))
48. Ada ilmu perniagaan .10% pun tak apa 
49.  Tak suka mengusik perempuan
50 . Hormat guru dan semua umat islam .(termasuk ahli keluarga dia)
51. Setia .Kalau aku dah kata setia mean sunggguhhhhh setia 
52. Menghormati obsesi aku terhadap Demi Lovato -.- Ni dah kenapa
53. Minat Maroon 5
54 . Muka dia ada iras-iras Adam Levine sikit *kalau takde Cody Simpson in him sobs*
56. Suka perempuan rambut rambut panjang dan pendek
57. Menitikberatkan aurat wanita .Tak akan pilih perempuan yang tak jaga aurat
58. Dia menghormati agama lain 
59 . Seorang muslim 
60. DIA TAK SUKA MAKAN BANYAK GARAM ASDFGHJKL 
61. Pandai bertarannum
62. Tahan nafas 
63. Dia tak kejam and harsh macam Simon Cowell 
64 . Seorang yang menerima bakat tak kira jenis genre macam LA Reid
65 . Straight to the point macam Britney Spears punya judging
66. Dia tak boleh suka wish orang kristian Merry Christmas .Sama je macam orang Christian tak boleh ucap 2 kalimah syahadah
67. Umur dia tak boleh sama dengan ayah aku 
68. Pandai buat reverse-psikologi
69. Pandai pujuk aku makan ubat pahit , sepahit apajela dalam otak korang ni
70. Tahu minat aku iaitu __________ dan ___________ dan sebagainya.
71. Pandai cakap cina .Huhu , dah lama aku nak  belajar bahasa cina .Harap je kacukan cina *sikit je* tapi ayah aku pun tak tahu hehe , sebab nenek aku passed away waktu ayah aku belum mencecah setahun lagi .Al-Fatihah :)
72. Minat tengok X Factor USA dan The Voice
73. Tak terlalu obses dengan bola .
74 .Suka muzik :)
75 .Pandai main violin dan piano .Boleh ajar aku v.v
76. Mempunya taste yang sungguh first class , contohnya tempat mana paling selamat nak tidur lol
77 . Tak cerewet memilih perempuan macam characteristic aku yang cerewet tahap perfecto lol
78. Pandai tenangkan orang
79. Gigih Berusaha
80 .Sangatlah bertenaga dan bersemangat sepanjang masa 
81. Rajin menderma :))
82. Selalu belikan aku hadiah lol XD
83. Pandai tukar barang lama ke barang baru *pandai recycle*
84 .Tidak membazir 
85. Yang mampu bayar zakat XD
89. Yang selalu 'suprise'kan orang =)
90. Nak jadi engineer juga
91. Ada bakat jadi pengacara macam Aznil Haji Nawawi
92. Boleh rap macam AC Mizal -> masak lemak cili api blablablabla*rap sepantas beratus ayat seminit*
93. Cute dan adorable macam Demi Lovato *but versi lelaki lol*
94. Setia dengan bestfriend dia :D
95. Bukan seorang yang annoying dan manja terlebih aiyoo
96. Suara dia serak - serak macam Wesley dari Emblem 3 <3
97. Suka tengok Slenderman
98. Minat tengok horror movie :)) 
99. Minat gila baca novel seram yahh
100. Sentimental 
101. Kadang - kadang understandable macam 9gag
102. Ada ciri-ciri jadi ahli ketiga Jozan dan Jambu :3
103. Tak kisah dengan semua benda pelik yang aku buat 
104. Mindblowing macam Carly Rose Sonenclar 
105. So competitive!
106. Tak tidur lewat macam aku 
107. Tak suka hangout macam aku -.- *ceh*
108. Tak suka merempit
109. Tau hukum hakam dalam Islam
110. Suka menasihati aku wahwah XD
111. Tak suka fesyen turban Yuna
112. Tak sokong tudung atas paras dada
113. Tak suka katak
114. Tak suka ular
115. Tak suka kerang macam aku 
116. Suka pasang aircond dan bersin pagi - pagi macam aku 
117. Tak sokong Israel 
118. Sanggup belikan aku ikan :) Lama tak bela ikan .Kali terakhir bela darjah 5 .
119. Tak berputus asa macam Randy dalam cerita dia duet dengan Elfira Loy tu 
120. Tak kuat bergosip macam Marsha ngan Reza dalam Propaganza *gurau je hehe*
121. Tak manja sangat 
122. Tau gurau melebihi batas
123. Tak layan lelaki lain melebihi batas
124. Tidak berfikiran negatif
125. Tak kejam macam Mona Fendi 
126. Suara dia tak kuat macam Triple A ^ ^ * ni pun gurau je*
127. Sweet macam Yusri eh lol 
128. Seriusly merendah diri macam Zozan
130. Bukan seorang gay 
131. Sokong channel Al Hijrah
132. Dia tak suka pakai selendang keliling leher macam Azwan Ali *ni pun gurau je*
133. Tak kedekut macam TNB yang kedekut nak bagi air percuma *ni pun gurau*
134.  Happening macam Jozan
135. Pakai braces
136. Suka cupcake
137. Suka makan jagung
138. Obses cheese aumm
139. Rambut sedikit messy .Sikit je huh
140. Tak suka bash kpop
141. Tak suka kutuk orang 
142. Tak lembik dan lemah
143. Pandai cakap Sabah dan Kedah :DD
144. Sabahan lagi bagus lol 
145.Protective gila over seseorang yang disayangi
146. Ambil berat tentang bestfriend
147. Sayang gila girlfie dia , eh -.-
148. Tak suka buat muka comel .Boleh je tapi jangan melebih 
149. Tak terlalu selesa dengan kejayaan yang dicapai
150. Menyokong kejayaan orang lain dan tak berdendam 
151. Seorang yang cekal dan tabah 
152. Tak suka menipu nak memutarbelitkan
153. Educational macam Najib Ali :)
154. Jaga kesihatan 
155. Rajin melakukan tugasan 
156. On time
157. Tak minat dalam berpoligami 
158. Sopan dalam bertutur kata
159. Bercita-cita tinggi
160. Seorang yang memasang azam untuk ke Mekah 
161. Serlalu berzikir 
162. Tidak terlalu obses dengan gadget
163. Tak suka berkepit dengan handphone , kesian aku.
164. Tak suka bermesej dengan perempuan
165. Menolak cinta perempuan lain dengan penuh kesopanan dan kesusilaan
166. Suka hadiahkan perempuan yang disayangi teddybear *lol melebih gituww*
167. Top dalam mereka bahasa puitis
168. Fasih berbahasa Inggeris / Lancar
169. Lancar membaca Al-Quran
170. Tidak suka hang out dengan perempuan
171. Tidak suka berdekat-dekat dengan perempuan
172. Tak akan pandang perempuan lain lama - lama kalau berjumpa
173. Akan terus pecut kalau nampak sekumpulan manusia mengumpat
174. Tidak suka mengumpat
175. Suka cakap benda yang berfaedah / berilmiah / educational
176. Suka tengok anime
177. Suka tengok movie
178. Mencontohi Tun Dr Mahathir 
179. Suka sangat menggembirakan orang 
180. Sikit - sikit nak belajar , lol XD
181. Dia suka perempuan comel dan tak comel
182. Dia suka perempuan yang pelik 
183. Dia suka perempuan yang suka buat aksi pelik setiap masa dan ketika
184. Selalu keep in touch dengan aweks dia hoho
185. Tak over protective kang makan penyepak aku ni
186. Tak terlalu cemburu
187. Suka BigBang
188. Menyokong aktiviti sukarelawan Malaysia yang ke Gaza
189. Menyokong music Yuna *bukan style turbannya*
190. Selalu mencontohi Nabi Muhammad S.A.W
191. Beranggapan bahawa Nabi Muhamad S.A.W dan Aisyah merupakan sweetest couple ever
192. He loves sky :)
193. Suka reka idea yang bombastic dan mind blowing
194. Selalu pesan "Aisyah , dah asar ni .Pergi solat" Awhh :))))
195. Suka panggil aku comel walaupun aku tak lah comel mana *mengarut je yang ni lol*
196. Penyokong setia Chelsea 
197. Sokong Harimau Malaya
198. Suka tengok keindahan Allah 
199. Suka sebut MashaAllah , Alhamdulillah dan Allahuakbar
200. Sentiasa mengingatkan aku bila aku nak tidur
201. Kalau aku tanya sayang aku ke keluarga kau lagi , die akan cakap "keluarga aku"
202. Mementingkan Allah dari keluarganya dan aku 
203. Pandai main ukulele 
204. Pandai main gitar
205. Cair hati tengok coklat yang menggelegak panas dalam kuali -.-
206. Suka tengok girlfriend dia bergembira
207. Tak suka jokes yang stupid dan tak masuk akal
208. Lebih kelakar dari Jozan kalau boleh lol 
209. Pandai memadankan warna
210. Mahir dalam dekorasi rumah 
211. Mahir menguruskan masa
212. Berani gilaaaa
213. Selalu nak mencuba sesuatu yang baru
214. Obses dengan aktiviti sukan lasak 
215. Pandai tahan nafas dalam air
216. Suka kumpul Al-Quran warna warni
217. Lelaki yang sejuk hati tengok bayi
218. Dia akan kesian tengok kucing di tepi jalan 
219. Dia tak pandai buat gimnastik 
220. Tak suka buat entri panjang - panjang 
221. Selalu memasang angan - angan dan berazam untuk mencapainya
222. Tak suka tidur petang 
223. TAK MEROKOK
224. Bukan seseorang yang hilang akal
225. Mampu menunaikan solat 
226. Sempurna tubuh badan dan akal 
227. Berfikiran terbuka 
228. Tak suka minum kopi
229. Suka makan kurma , kismis
230. Suka minum air masak
231. Rajin bersugi (gosok gigi)
232. Tak suka expect lebih-lebih 
233. Suka Sains dan Geografi
234. Konsisten dalam kenakan orang lol XD
235. Tak suka buli orang 
236. Suka defend orang yang BETUL sahaja
237. Penyimpan rahsia nombor 1 dunia *ceh*
238. Mencontohi Justin Bieber yang nampak comel kepada matang lol 
237. Tak suka merendahkan kelebihan orang lain
238.  Tau cara betul untuk memuji orang 
239. Tau cara betul untuk menerima pujian orang lain 
240. Seseorang yang tak suka letak caption " SAYA BURUK TAK MACAM BOYFRIEND AWAK"
241. Ada ciri - ciri menjadi ketua kelas
242. Tak bash Tsara Nabilla *ni so random*
243. Ada bakat jadi the next Harry Potter lol 
244. Generous macam Ellen Degeneres
245. Suka tengok benda warna hijau 
246. Suka komen baik-baik 
247. Tak suka berkawan dengan orang demi hadiah 
248. Tak suka menagih publisiti 
249. Bukan hotstuff di fb
250. Pandai edit blog lol
251. kening cantik lol
252. bulu mata lentik ohoho 
253. memiliki paras muka yang menyejukkan mata memandang
254 . Seorang yang semua orang suka kawan dengan dia
255. Dia sangat memahami lirik If I Were A Boy
256. Dia senang selami lagu dan lirik yang terkandung
257. Obses novel
258. Sudi belikan novel untuk aku huhu :)
259. Tak berkawan dengan aku semata-mata sebab perangai aku pelik lol *sila muntah*
260. sanggup baca post ni sampai habis ^ ^

Ok , setakat ni sahaja lah characteristic saya .Dah alami writer's block sebelum cecah seratus lagi v.v Ni kali ketiga dah .Haha , hope tersangkut la jugak dekat top 3 .Nak header -__-




No comments: